dissabte, 8 d’agost del 2009

Viatge a Suècia (III)

Dijous, 6 d’agost del 2009. Estocolm

Avui vaig acabar la son ràpid. Mentre esperava que s’aixequessin, vaig mirar una guia de jocs que em va comprar el meu pare. Em vaig despertar a les set i al cap de poca estona es va aixecar el meu pare. Llavors vaig voler acabar una cosa del diari d’Estocolm. Després ja es va aixecar la meva mare. Però el meu germà no es volia aixecar. Vam començar a esmorzar. Gairebé havíem acabat d’esmorzar, i el meu germà es va aixecar. Vam acabar d’esmorzar tots i ens en vam anar.

Vam anar a agafar l’estació de Kista (T11) i vam anar en direcció Fridhemsplan. Després hem canviat de línia. Anàvem en direcció T-Centralen. Llavors vam canviar de línia. Vam agafar la línia taronja (T14) fins a Östermalmstorg. Allà vam baixar. Vam anar a un mercat que hi havia allà a prop de la sortida de metro. Es deia Östermalms Saluhall. A dintre hi vam veure tot tipus de parades: formatgeries, peixateries, carnisseries, verdulaires… Era maco. A dintre hi havia moltes persones, entre les de les botigues i els compradors, es feia difícil passar per anar a la següent botiga. Vam anar a una mena de fleca i vam comprar una magdalena.

Vam sortir i vam seguir el camí. Després vam baixar fins a la plaça Norrmalmstorg i allí vam agafar el tramvia número 7 cap a Djurgården. Aquest tramvia funcionava perquè era popular. Anava a Djurgården perquè allà hi havia els museus, el parc d’atraccions Gröna Lund... Aquesta línia va ser suprimida a l’any 1967 quan Suècia va canviar de conduir per l’esquerra a conduir per la dreta, cosa que fan ara. Ara funciona com a una línia-museu de tramvia operada per una institució de caritat. Només es fa servir els estius.

Vam baixar en una parada i allà vam anar a un museu de la Pippi Calcesllargues, anomenat Junibacken. Vam anr en una mena de telefèric obert, amb un altaveus que explicaven diferents parts de diferents contes típics de Suècia. Allà hi havia muntat com una maqueta i a mesura que anàvem passant, els altaveus ens ho anaven explicant en castellà. El telefèric obert era com un helicòpter que anàvem volant. Va durar una estoneta fins que vam arribar a una sala que hi havia nens cantant.

Quan vam sortir, vam anar a l’Skansen, el primer museu a l’aire lliure del món. Va ser creat a l’any 1891 i fins ara ha estat obert tot l’any. Hi havia edificacions de tot Suècia, edificacions de com era el país alguns segles enrere. En aquest museu, hi havia animals com ara els ossos, òlibes o xibeques, porcs, cabres… Vam anant visitant una gran part d’animals com aquests.

Llavors, vam anar a un aquari-terrari dintre de l’Skansen. Allà dintre, vam veure, per la part dels peixos, taurons gats, peixos pallassos, peixos lluna petits… I per la part dels animals de terra, al·ligàtors, serps, rates, esquirols…

Llavors vam sortir, vam sortir del museu i vam anar amb autobús fins a Odenplan. Allà vam agafar el metro fins a Fridhemsplan (T18). Llavors, vam canviar de línia. Vam anar fins a Kista (T11). Allí vam baixar i vam anar a l’hotel a sopar i a dormir.

Östermalms Saluhall, el mercat Östermalms

Que bo, el que tenen en aquest mercat!

A punt de pujar al tramvia número 7

Al volant del tramvia número 7


Viatge a l'antiga, amb el tramvia 7 cap a Djugarden


Una cabina de telèfons antiga

A dins del parc de Junibacken


Animals de l'Skansen

El farem pastor de cabres?

Es veu que a Estocolm els pipos se'ls queden al zoo de la mainada de l'Skansen, en comptes de donar-los als patges dels Reis Mags!

Schumacher en potència?

Quants litres de gasolina voleu?

L'aquari de l'Skansen

A punt de sortir de l'Skansen