divendres, 7 d’agost del 2009

Viatge a Suècia (II)

Dimecres, 5 d’agost de 2009

Aquest matí ens vam aixecar i vam esmorzar. Vam menjar torrades amb formatge i pernil dolç i melmelada amb suc de taronja. Ens vam dutxar i ens vam vestir. Llavors ja estàvem preparats per començar el primer dia de visita a Estocolm.

Primer vam anar a l’estació de Kista (T11) i vam anar en direcció Fridhemsplan. Després vam canviar de línia. Anàvem en direcció T-Centralen. Quan vam arribar, vam sortir a una de les entrades i sortides de la T-Centralen. Llavors vam començar ruta que ens proposava la guia de Suècia.

Vam veure molts de monuments i llocs d’interès durant el dia: Centralstationen, la estació central, Klara kyrka, un església molt maca de dintre amb uns quants turistes mirant llibres i d’altres resant. D’altres com Sergels Torg, una plaça on més tard hi havia una “manifestació” d’iranians contra la repressió del règim iranià. Llavors vam veure també, ben bé al costat d’aquesta plaça, Kulturhuset, una casa de cultura. Un tros més avall, Kungsträdgården, un jardí llarg i ample, ideal per qui vulgui fer una migdiada, parar el sol o bé per jugar; una mica endavant a la dreta, hi ha una església anomenada Sankt Jakobs kyrka, que la van construir en el segle XVII. Karl XII’s Torg, una de les altres places que hem vist, juntament amb una estàtua del rei Karl XII. Després Operan, la casa de òpera reial. Més endavant, Gustav Adolfs Torg, la tercera placa de aquesta ruta. Entre molts més.

Més tard, cap a les dues ja vam intentar trobar un restaurant que sigués bo, bé de preu i que hi haguessin taules a fora. Era impossible, això. Al final vam decidir menjar coses d’un supermercat Konsum. Al final, vam agafar com unes menes d’amanides. Jo en vaig agafar una estava feta de macarrons, enciam, pollastre… Durant el dinar, em va caure un ullal!

Després de dinar, vam anar a mirar si podíem agafar una barca per mirar una part d’Estocolm. Vam anar a pujar en un ascensor anomenat Katarina Lift. Pujaves en un ascensor pagant i llavors, aquest ascensor et portava a una mena de pont amb una gran vista de una part d’Estocolm. Es veia la ciutat vella, on la majoria de cases hi habitaven comerciants. Vam baixar. Llavors ens vam dirigir cap a una illa que es deia Riddarholmen. ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Vam mirar la illa i vam poder veure l’ajuntament i una església anomenada Riddarholmen kyrka. També vam veure el Riddarfjärden.

Llavors ja vam anar a buscar la barca a Nybrohamnen. Vam veure que en sortia una però no era aquella, ens vam haver d’esperar un quart d’hora. Quan va arribar vam entrar i vam començar.

Vam passar per els trossos de mar Ladugårdslandsviken, Djurgårdsbrunnsviken, Saltsjön, Strömmen. Vam veure llocs molt interessants com Kastellholmen que hi havia una bandera que sortia d’una mena de torra. Si estava aixecada, volia dir que Suècia estava en Pau. També vam veure com una mena de porta de color blau on hi passaven animals. Entre la ruta vam veure un parc natural protegit. Vam acabar la ruta i ens en vam anar cap el metro. Vam agafar la línia de la T-Centralen (T18) fins a Fridhemsplan. Llavors vam canviar de línia. Vam agafar la línia de Fridhemsplan (T11) fins a Kista. Quan vam arribar a l’hotel vam sopar i vam anar a dormir.

El lleó no em fa por, pam i pipa, pam i pipa...

Amb els soldats del canvi de guàrdia

Vista de Djugarden des de l'aigua

Aquesta és la nostra barca!