dijous, 13 d’agost del 2009

Viatge a Suècia (IV)

Divendres, 7 d’agost del 2009

Ens vam aixecar, vam esmorzar i, com cada dia, vam anar a agafar el metro. Quan vam arribar, vam anar a agafar el vaixell per anar a visitar el Palau Reial de Drottningholm, el palau on viuen permanentment els reis de Suècia. El viatge va durar cinquanta minuts i va ser molt relaxant i bonic.

Tan bon punt vam arribar ens vam menjar els entrepans que havia preparat la meva mare.

Llavors vam visitar un edifici on hi ha el teatre. És el més vell de Suècia que encara està en funcionament. Està exactament igual a com era a finals del segle XVIII, quan va ser abandonat. Vam poder escoltar uns sons de vent i trons, tal com es feien originalment. La guia que va fer la visita parlava en castellà i ens va explicar que es conserven vint decorats originals i que la maquinària per canviar els decorats és també la que hi havia originalment, i que pot fer els canvis en només cinc segons. Va ser una visita molt interessant.

El palau era molt gran. Nosaltres vam anar a una ala del palau; suposem que l’altra part és on viuen els reis. No ens van deixar fer fotos. Quan vam sortir ens vam fixar que hi havia la bandera sueca, cosa que significa que el rei i la reina eren a palau.

Seguidament, ens vam dirigir a la part de darrere del palau on hi havia uns jardins grans on la gent hi pot passejar. Vam anar passant per molts de camins i anàvem fent fotos. Vam anar a parar a un lloc que era el Pavelló Xinès on hi havia com una mena de museu que era com una casa tot plena de coses de xinesos. Mobles i més mobles, fins que vam estar uns deu minuts mirant tota la casa.

Quan vam sortir, ens en vam anar cap a agafar el vaixell de tornada mentre passàvem per un camí ple d’ànecs.

Quan ja érem dintre el vaixell, ja estava a punt de marxar. Va marxar i mentrestant, nosaltres fèiem fotos. Vam veure moltes coses com ara platges petites, cases, gent parant el sol… Quan ja estàvem a punt d’arribar vam fer una foto de l’ajuntament. Llavors ja vam anar cap el metro i vam anar fent fins arribar a Kista. Va ser un dia molt cansat.

Per Suècia volten joies com aquest Chevrolet Apache de finals dels 50 del segle passat

La torre de l'Ajuntament d'Estocolm

A dins del vaixell cap a Drottningholm, per veure el palau on viuen els reis de Suècia

Vista del palau de Drottningholm

El teatre

L'única foto que vam poder fer de l'interior del palau

El palau vist des dels jardins

El palau vist quan arribàvem amb el vaixell

Zona dels jardins del palau

Biel ha dit...

Està molt bé.

A nosaltres ens va agradar molt.